Vdýchnite život vašim sociálnym sieťam

Vdýchnite život vašim sociálnym sieťam

Vdýchnite život vašim sociálnym sieťam

K modernej dobe neodmysliteľne patria sociálne siete. Sú akýmsi fenoménom. Dostanete sa k ním na každom mieste a takmer na celom svete. Sú obrovským zdrojom informácií, noviniek a inšpiratívnych fotografií či videí. To si uvedomuje väčšina bežných užívateľov či majiteľov firiem. Každý sa snaží využiť sociálne siete naplno a ponúknuť tak svojim návštevníkom čerstvé informácie.

Ale robíte to správne?

Viete, ako máte osloviť práve svoju cieľovú skupinu? To je totiž jedna z najväčších výhod sociálnych sietí a s tým spojených propagácií jednotlivých reklám či produktov. Vďaka dynamickým príspevkom a správne cieleným propagáciám dokážete oslovovať obrovské množstvo užívateľov či potenciálnych klientov. Sledujte neustále vyvíjajúce sa trendy u nás najpopulárnejších sociálnych sietí - Facebook, Instagram, Twitter či LinkedIn a obsah prispôsobte ich algorytmom.

Základom všetkého je pravidelnosť, pútavý obsah, interakcia a dynamickosť.Zvolené príspevky musia byť zaujímavé a rozmanité. My vždy začiatkom mesiaca našim klientom predstavujeme mesačný mediaplán, ktorý je odkonzultovaný a schválený. Príspevky, ktoré sa rozhodneme uverejňovať, nie sú náhodné, ale presne cielené na potreby a záujmy vášho biznisu či vašich potenciálnych zákazníkov. 

Komunikácia na sociálnych sieťach nesmie byť na obtiaž. Pokiaľ nemáte čas sa starať o vaše sociálne siete, zverte ich do rúk profesionálov, ktorí v nich vidia obrovský potenciál a pomocou nich dokážu osloviť vašu cieľovú skupinu. Nezáleží na tom, či prevádzkujete malý lokálny obchod alebo veľkú nadnárodnú spoločnosť. Postupom času sa sociálne siete stali nevyhnutnou súčasťou marketingovej stratégie každého z nás. 

Chcete zvýšiť povedomie o vašej značke alebo zvýšiť dopyt po vašich produktoch či službách? Sociálne siete po celom svete denne využívajú takmer 3 miliardy ľudí a nie je to len trend dnešnej doby. Je to budúcnosť.

Prinášame vám zopár dôvodov, prečo by ste nemali zanedbávať sociálne siete.

1. Ak ľudia nevedia o vašej firme, nemôžu sa stať vašimi zákazníkmi. Sociálne média zvyšujú viditeľnosť a umožňujú vám osloviť široké publikum. Vytvorenie obchodného profilu či fanpage je zadarmo, avšak na to, aby ste zaznamenali dopyt, musíte obetovať nejaký čas a energiu. Zadefinujte si stratégiu, ktorou chcete oslovovať a komunikovať s vašimi fanúšikmi. Chcete, aby vaši zákazníci objavili vaše služby? Dúfate, že do svojho obchodu nalákate viac kupujúcich? Udržte si zvolenú stratégiu na všetkých sociálnych kanáloch a dostaňte tak vaše podnikanie na novú úroveň.

2. Zákazníci sú čoraz dôvtipnejší a náročnejší. Vyberajú si podniky, ktoré podporia. Predtým, než sa rozhodnú vás navštíviť alebo nakúpiť u vás, urobia rýchle vyhľadávanie, preskúmajú váš web či sociálne siete. 

Nájdu prázdne slová, neaktuálne príspevky alebo bohatý zdroj informácií? Správne nastavené a aktuálne sociálne siete posilnia autoritu vašej značky a zaistia pozitívny dojem. Dokážte, že je vaša firma dôveryhodná, informovaná a prístupná.

Vďaka odbornosti vo svojom fachu - napríklad písaním článkov súvisiacich s vašimi znalosťami - získate okamžite vyššiu hodnotu v očiach potenciálnych klientov. 

3. Zákazníkov nezaujímajú firmy, ktoré uverejňujú suché príspevky vo firemnom štýle. Vytýčte osobnosť vašej značky. Zažiarte vo všetkom čo zdieľate na sociálnych sieťach. Povedzte im, kto stojí za značkou. 

Udajte správny tón, ktorý bude zábavný, formálny alebo priateľsky. Buďte verní vášmu presvedčeniu a snažte sa robiť príspevky také, aké by ste radi videli vy na iných, konkurenčných sieťach. Sledovatelia chcú vidieť skutočných ľudí a poznať skutočný príbeh vašej značky. 

4. Sociálne kanály sa neustále vyvíjajú a vydávajú nové funkcie. Toto rýchlo meniace sa prostredie môže byť pre niektorých podnikateľov zastrašujúce. Ale nezabúdajte, nemusíte robiť všetko. Nikto sa nenaučí všetko zo dňa na deň. Spravte si aj vy váš vlastný mediaplán a napríklad jeden deň uverejnite sériu Instastories zo zákulisia vašej kancelárie. Na ďalší deň usporiadajte rýchlu Q&A reláciu prostredníctvom streamovania videa naživo na Facebooku. Postupom času získate lepšiu predstavu o preferenciách svojich sledovateľov. 

Zoberte do ruky svoj smartfón, nastavte správne osvetlenie a vytvorte pútavý videoobsah pre všetky sociálne siete. 

5. Ľudia už dávno nevolajú na zákaznícku linku, všetci sa radšej premiestnia napríklad na Facebook, kde vás veľmi ľahko kontaktujú krátkou správou. Doba sa zmenila, množstvo ľudí nerado komunikuje telefonicky. Starajte sa o svojich zákazníkov a poskytnite im podporu. Vytvorte si systém na sledovanie správ, komentárov, otázok a sťažností zákazníkov. Reagujte promptne na otázky a obavy. Buďte vždy pozitívni a nápomocní. Vypočujte si kritiku a dajte ľudom vedieť, že ste ich vypočuli.

6. Marketingové náklady sa zvyšujú a nie každý podnik si môže dovoliť obrovské reklamné kampane. S reklamou na sociálnych sieťach však môžete získať viac ako v skutočnosti do nej vrazíte. Dosiahnite svoje marketingové plány a ciele prostredníctvom sociálnych sietí. 

Pri vytváraní reklamy musíte vedieť, koho sa snažíte osloviť a aký cieľ chcete dosiahnuť, aby ste nestrácali svoj rozpočet a nevytvárali zbytočnú reklamu. Vyhnite sa lacným reklamám a radšej sa pokúste svojich zákazníkov vzdelávať alebo pobaviť. Najlepšie oboje súčasne. 

Sociálne siete môžu byť v dnešnej dobe obrovskou súčasťou vášho podnikového marketingu. Pokiaľ majú byť pre vás prekážkou v budovaní vašej značky, urobte prvý krok a oslovte radšej profesionálov, ktorých to baví a vidia v tom potenciál. Váš zákazník to určite ocení. 

https://www.heroesagency.sk/nase-superschopnosti