TikTok - aplikácia budúcnosti?

TikTok - aplikácia budúcnosti?

TikTok - aplikácia budúcnosti?

TikTok je ešte stále u nás menej známa sociálna sieť, kde užívatelia zdieľajú svoje krátke videá.

Laicky možno povedať, že TikTok je niečo medzi aplikáciami Vine a Snapchat a šíri sa rýchlejšie ako koronavírus.

Do augusta 2018 sme mohli TikTok nájsť pod názvom Musical.ly. Po tomto dátume však aplikácia prešla rebradningom a začala žať jedeň úspech za druhým. Vďaka zdieľaniam najmä na Instagrame sa zvýšila jej popularita ešte viac. V októbri 2018 bol TikTok celosvetovo najviac sťahovanou appkou v App Store. Mala vtedy viac ako 500 miliónov aktívnych užívateľov. Hoci pochádza z Číny, najväčší úspech zažíva v Indií a USA.

Používatelia natáčajú 15-sekundové videá so zaujímavými filtrami, animáciami, hudbou a efektami. Súčasťou aplikácie sú samozrejme aj lajky, komentáre a sledovatelia.

TikTok je tu preto, aby sa ľudia na internete zabávali.

Aj keď je TikTok na Slovensku stále v plienkach, pomaly ale isto si začína získavať popularitu a užívateľov aj u nás. Jedným z nich je Valden, profesionálny hasič, ktorý ako prvý Slovák získal na tejto platforme vyše jeden milión sledovateľov. Potenciál TikToku začínajú veľmi rýchlo objavovať nielen obyčajní ľudia, ale aj mnohé značky a marketéri.

Ako môžu TikTok využívať známe značky?

Aplikácia ešte neposkytuje klasický reklamný priestor známy z iných sociálnyc sietí, avšak práve v tom si mnoho známych značiek uvedomuje jej silu. Využívajú dynamicky rastúce kanály, ktorých popularita stúpa rýchlosťou blesku.

Niektoré značky využívajú rôzne súťaže a challenge na podnietenie svojich fanúšikov k pridávaniu obsahu súvisiaceho s ich značkou alebo ich hashtagom. Samozrejmosťou už začínajú byť aj TikTok celebrity, ktoré značky oslovujú na spoluprácu.

Budúcnosť TikToku

Nie je zaručené, že jeho popularita sa dostane na úroveň Instagramu alebo Youtube. Aby sa k ich úspechu aspoň priblížil, bude musieť neustále inovovať a hľadať nové spôsoby ako osloviť ďalších potenciálnych užívateľov. Je tiež dôležité urobiť túto aplikáciu viac "marketing-friendly", aby sa jej služby rozhodli využívať ďalšie značky.

Ak sa to TikToku podarí, o nejaký čas môže rozhodne konkurovať aj väčším sociálnym sieťam. Mnohé značky stále hľadajú nový, inovatívny spôsob ako rozšíriť svoje marketingové pole.

V dnešnej dobe má celosvetovo viac užívateľov ako napríklad Snapchat, Tumblr, Linkedin, či Twitter a je na správnej ceste dostať sa medzi najvychytenejšie sociálne siete.