Pochová koronavírus niektoré firmy?

Pochová koronavírus niektoré firmy?

Pochová koronavírus niektoré firmy?

Šiesteho marca 2020 sme na Slovensku zaznamenali prvý oficiálny prípad človeka nakazeného koronavírusom.

V čase písania tohto článku (15.3.2020) máme momentálne 61 nakazených ľudí. Bol vyhlásený mimoriadny stav, ktorý sa dotkne miliónov ľudí a všetkých podnikov. Už niekoľko dní sú najviac ohrozené predovšetkým firmy zo sektoru služieb.

Prístup spoločnosti k aktuálnej situácii musí byť zodpovedný a ochrana zdravia ľudí je pre všetkých na prvom mieste. Rušenie a presúvanie mnohých veľkých medzinárodných a tiež lokálnych podujatí sa však výrazne dotkne spoločností podnikajúcich v eventovom biznise. Ten sa z veľkej časti skladá z menších firiem a živnostníkov. Rušia sa veľké, ale aj menšie kultúrne, športové a firemné akcie. Padli všetky eventy, ktoré sa mali konať v marci, apríli a v máji. Dokonca sa rušia aj mnohé letné, pretože nikto nedokáže predvídať, ako sa situácia bude ďalej vyvíjať.

Eventové agentúry nevedia vzniknutú situáciu ovplyvniť a nevedia, aká bude situácia o týždeň či o mesiac. Nedokážu odhadnúť, kedy a či vôbec sa všetko vráti do normálu.

Prepad dopytu po tovaroch a službách môže dostať HDP do mínusu.

Prázdne reštaurácie, bary, rušenie rezervácií v turistických centrách, zrušené lety, výstavy a konferencie. To je realita na Slovensku od začiatku marca.

Gastronomické prevádzky nielen v Bratislave sa nestihli spamätať po pravidelne slabších zimných mesiacoch. Marec mal byť pre nich mesiac, kedy sa opäť postavia na nohy a pripravia sa na silnú jarnú či letnú sezónu. Avšak už začiatkom marca, kedy sme na Slovensku nemali potvrdený ani jeden prípad COVIDU-19, začali v ľuďoch rásť obavy. Tržby postupne padali o 20 – 40 percent. Ľudia sa postupne začali vyhýbať aj kaviarňam. Po šiestom marci, kedy bol u nás oficiálne potvrdený prvý prípad nákazy, klesli tržby na 5 percent. Kaviarne pozastavili postupne fungovanie prevádzok.

Kaviareň na Obchodnej ulici, ktorá vlastní tri prevádzky v Bratislave, usiluje o prežitie aspoň jednej z nich. Tá sa aj v ťažkých časoch snaží ľudom vyčariť úsmev na tvári pomocou kávy.

Zamestnanci pracujú v rúškach, po každom zákazníkovi dezinfikujú nielen šálku, lyžičku, ale aj celé priestory. Zákazníkov nie je mnoho, takže dokážu vydezinfikovať celé priestory. Snažia sa, aby hosť neprichádzal do kontaktu s potencionálnymi hrozbami. Jediné, čoho sa zákazník dotýka, je uško na jeho šálke, keďže cukor a mlieko mu pridajú do kávy zamestnanci, ktorí podliehajú kontrolám.

Ak takýto scenár bude pokračovať, pre veľa gastroprevádzok nielen v Bratislave to bude mať devastačné dôsledky.

Od začiatku roka najväčšie straty pociťujú aerolínie a s tým spojené hotelierstvo. Útlm takýchto aktivít môže mať obrovský dopad na ekonomiku všetkých krajín, ktoré žijú z turizmu.

Mnoho gastro prevádzok vo svete zareagovalo na situáciu pohotovo. Zaviedli takzvanú „bezkontaktnú“ donášku. Vopred zaplatenú objednávku vám prinesú priamo pred dvere.

Bánovská textilná spoločnosť Zornica presedlala z výroby košieľ na výrobu ochranných rúšok, ktoré sú nedostatkovým tovarom nielen v Európe. Zornica sa sama ponúkla vláde SR. Vďaka novému typu priemyslu odvráti prepúšťanie zamestnancov. Počas marca majú v pláne vyrobiť až 1,2 milióna kusov rúšok.

Pomáhajme si ako hrdinovia

My, ako správni hrdinovia, sme sa rozhodli pomôcť firmám, ktorých sa vzniknutá situácia najviac dotkla. Vieme, že keď nie sú tržby a zisky, svojich zamestnancov je ťažké zaplatiť. Radi by sme ponúkli naše služby týmto firmám úplne ZADARMO až do chvíle, kým prehrmí tento nečakaný stav a pomohli im tak postaviť sa opäť na nohy.
Kontaktujte nás na ahoj@heroesagency.sk