Nepodceňujte silu fotografie

Written by
Michal Pavlov

Nepodceňujte silu fotografie

Written by
Michal Pavlov

Nepodceňujte silu fotografie

Dobrá a kvalitná fotografia už dávno nie je len záležitosťou profesionálnych fotografov s drahými výbavami.

V dnešnej dobe je fotka vďaka smartfónom neoddeliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Každý s kvalitnejším mobilom môže vyhotoviť fotografiu, za ktorú sa rozhodne nemusí hanbiť. 

Ako ju ale správne zakomponovať do Vášho digitálneho marketingu?

Zrod digitálneho marketingu zhruba pred tridsiatimi rokmi znamenal, že sme zrazu ovplyvnení online priestorom viac ako predtým. Noviny a letáky pomaly odkladáme nabok a napríklad taký Instagram sa stáva čoraz efektívnejším spôsobom, ako rozšíriť a budovať profil vašej značky. Práve v ňom sa prikladá najväčší význam obrázkom a fotografiám, ktoré idú ruka v ruke s digitálnym marketingom.

Kvalitná a jasná fotka poskytuje vášmu zákazníkovi rýchly obraz o tom, aký produkt predávate a čo môže od vás očakávať. Ľudia často nechcú byť bombardovaní obsiahlym textom hneď pri prvej návšteve vašej stránky. Pamätajte, že človeku trvá len pár sekúnd, kým sa rozhodne, či na vašej stránke zostane alebo nie.

Znamená to, že nenájdete lepší spôsob ako zaujať. Práve fotografia a jej zaujímavý a pútavý vizuál, vďaka ktorému dáte potenciálnemu zákazníkovi facku do tváre. Nie doslovne samozrejme, len upútate jeho pozornosť. Ukážete mu konkrétny produkt, o ktorý má záujem a ako ho môže použiť v každodennom živote. Akonáhle sa Vám to podarí, môžete mu poskytnúť ďalšie informácie v podobe textu.

Instagram – keď oči jedia

S viac ako 800 miliónmi používateľov mesačne a s viac ako 200 miliónmi používateľov denne je Instagram platformou, ktorú rozhodne netreba zanedbať. Samozrejme, záleží čo predávate, aký máte biznisplán a kto je vaším potenciálnym zákazníkom. Ak vám práve Instagram môže pomôcť v raste, dáme vám malú pomôcku ako s ním prosperovať, budovať brand alebo predávať. 

Stále platí pridávanie hashtagov. Tie sú tu od začiatku práve na to, aby vás ľudia mohli pod nimi nájsť. Či už ide o cestovanie, módu alebo jedlo. Je to tak trochu ako označenie názvu obrázka. Nezabúdajte však, že všetkého veľa škodí. To platí aj pri hashtagoch. Ak pridáte veľmi všeobecný, napríklad móda, v tej chvíli to spraví nespočetne veľa ďalších používateľov a tak sa jednoducho vo vyhľadávaní stratíte. Preto je dobré zamyslieť sa nad svojim vlastným hashtagom, pod ktorým budete vydávať primárne iba vy a zákazník si vás veľmi rýchlo a ľahko pozrie. Hashtag sa stane vašou značkou v značke. 

Nezabúdajte na príbehy. Tie sa stali rýchlo trendom. Ide o 15-sekundový klip, statický obrázok alebo video, ktoré zostáva na vašom profile 24 hodín a potom sa uloží do vášho archívu, ktorý vidíte len vy. Môžete pridávať filtre, nálepky, emodži, čokoľvek. Príbehy sú skvelou pomôckou ako zviditeľniť váš nový obsah vo feede alebo priblížiť sledovateľom zákutia vašej firmy či značky. Dovolíte im skrátka nahliadnuť na miesta, ktoré len tak neuvidia. Kreativite sa medze nekladú a verte, že váš zákazník si obľúbi, keď mu ukážete niečo viac, tú vašu ľudskú stránku a dáte mu pridanú hodnotu. 

Stále platí, že najdôležitejšie je pridávať kvalitný obsah. V dnešnej dobe, v ktorej si zákazník môže vyberať, je potrebné prísť s niečím navyše. V konečnom dôsledku je to váš biznis, ktorý chcete robiť dobre, tak aby ľudia boli s vašou značkou spokojní, stotožnení a aby o nej rozprávali ďalej. 

Začnite rozmýšľať nad fotkou ako nad tým, čo predáva

Pozrite sa na svoj produkt očami zákazníka. Porozmýšľajte nad tým, čo by ste pri výbere produktu chceli vedieť, čo by vás zaujímalo, ak by ste prišli na webovú stránku či Instagram. Použite kreativitu, fantáziu a uvidíte, že dodáte svojej fotke a celej značke úplne iný smer. Nikto napríklad nechce vidieť tmavú fotku, ktorá ukrýva vlastnosti vášho produktu, skresľuje farbu, či vedie k falošnej reklame. A okrem toho, vyzerá to neprofesionálne a váš nový zákazník razom prejde ku konkurencii.

Ak sme vás stále nepresvedčili, že si na vašich fotkách treba dať záležať, tu je pár faktov na záver:

  • články s relevantnými obrázkami majú v priemere o 94% viac zobrazení ako články bez obrázkov
  • tlačová správa s fotografiami získa takmer o 15% viac zobrazení ako online tlačová správa s textom
  • 60% online spotrebiteľov uvádza, že uprednostňuje kontaktovanie firiem, ktoré majú vizuálnu kvalitu