Mobilné verzus počítačové konverzie

Written by
Michal Pavlov

Mobilné verzus počítačové konverzie

Written by
Michal Pavlov

Mobilné verzus počítačové konverzie

Mobilné konverzie stúpajú, no tie počítačové sú až o 93% hodnotnejšie

Mobily sa stali súčasťou každodenného života. A kto tvrdí opak, klame. Dlhý čas trávime na smartfónoch, kde scrollujeme sociálne siete, pridávame fotky, prezeráme si rôzne ponuky a nakupujeme. Mobilné konverzie každým dňom rastú, avšak väčšina ľudí stále uprednostňuje transakcie cez laptop či stolový počítač. Prečo je to tak?

Napriek tomu, že sú mobilné zariadenia v súčasnosti dominantným nástrojom, vďaka ktorému spotrebitelia navštevujú internet a prehľadávajú rôzne stránky, kliknutia a konverzie z mobilných reklám sú stále menej hodnotné ako kliknutia a konverzie cez počítač. Vychádza to z analýzy 10 miliónov kliknutí na reklamu v 100 účtoch agentúry pre digitálny marketing AccuraCast.

Počet mobilných konverzií rastie, ale je menej hodnotný. Zatiaľ čo mobilné konverzie vzrástli v rokoch 2018 až 2019 o 10% (39% na 49%) väčšina konverzií pochádza stále z počítača. Agentúra AccuraCast uvádza: „Návštevníci stolných počítačov celkovo nakupujú o 60% viac ako návštevníci z mobilných zariadení.“

Historicky AOV pre transakcie so stolnými počítačmi bola v porovnaní s mobilnými zariadeniami vyššia. Túto informáciu podporujú aj viaceré štúdie a správy. Hoci sa to postupne mení, zákazníci majú stále vyššiu dôveru v nakupovaní cez stolový počítač ako cez mobil. Dôvodom je veľakrát lepšia prehľadnosť a pohodlie pri rozhodovaní.

Agentúra analyzovala údaje počas jedného roka. Sledovala kliknutia na reklamy cez mobilné zariadenia a počítače v čase od augusta 2018 do augusta 2019. Počas tohto obdobia vzrástol počet zobrazení, kliknutí a konverzií z mobilných zariadení (údaje platia pre e-shop a získavanie potenciálnych zákazníkov).

Zdroj: https://marketingland.com/mobile-conversions-rising-but-desktop-conversions-still-93-more-valuable-study-says-268628