Ako získať viac zobrazení svojich videí na Youtube?

Written by
Michal Pavlov

Ako získať viac zobrazení svojich videí na Youtube?

Written by
Michal Pavlov

Ako získať viac zobrazení svojich videí na Youtube?

Ako získate viac zobrazení svojich YouTube videí?

Pre väčšinu z nás je práca a začiatky na Youtube najväčšou skúškou. Ak vás trápi nízky počet zhliadnutí napriek tomu koľko ste zverejnili videí alebo ako zdieľate svoj obsah so svojimi priateľmi, dáme vám pár tipov ako počet zobrazení na vašom Youtube kanáli zvýšiť a tým vás zviditeľniť. 

Začnite kúpou kvalitnej kamery a mikrofónu

Kľúčovou metrikou, ktorú Youtube používa na rozhodnutie či vaše video bude odporúčať alebo nie, je celková doba pozretí vašich existujúcich videí. Sledovanosť vašich videí je značne ovplyvnená obrazovou a zvukovou kvalitou vášho videa. Ak používate nekvalitnú kameru alebo mikrofón, vaši diváci nestrávia veľa času pri jeho sledovaní. Ak si vyberiete fotoaparát so širokou clonou dosiahnete filmový vzhľad s vysokou hĺbkou ostrosti. 

Ďalším kľúčovým kúskom, bez ktorého sa nezaobídete je kvalitný mikrofón. Vyberte si taký, ktorý môžete pripojiť napríklad na hornú časť svojej kamery a začnite nahrávať. Ak však chcete vylepšiť zvukovú kvalitu herných videí alebo ak pracujete s hlasom, siahnite po kondenzátorovom mikrofóne. USB mikrofón jednoducho pripojíte k počítaču, otvoríte program na nahrávanie hlasu a spustíte. Získate plynulý a jasný zvuk. 

Upravujte svoje videá

Ak sa chcete ubezpečiť, že sa diváci budú k vášmu obsahu vracať, musíte ich čo najviac zaujať. V prvom rade určite vystrihnite z videa prázdne miesta a ticho. Ak ste ochotní a máte čas sa videám naplno venovať, určite odporúčame investíciu aj do programov pre kvalitnú a profesionálnu úpravu videa. Sledujte vašich obľúbených Youtuberov a berte si príklad. Možno zistíte, aký štýl efektov vás zaujíma. Avšak bez skúšania a hrania sa s úpravami to nezistíte. 

Tvorte to, čo vás zaujíma

Vyhnite sa vytváraniu videí a obsahu, ktorý sa vám nepáči. Ak budete nahrávať niečo v čom nie ste doma, verte, že vás to rýchlo omrzí a nebudete chcieť v nahrávaní pokračovať. Taktiež to nebude dôveryhodné pre vašich divákov, ktorí veľmi rýchlo zistia, či videá točíte radi alebo nie. Niektoré témy sú značne presýtené, preto by ste mali vyniknúť. Vyberte si tému, o ktorej veľa ľudí nevie a staňte sa jedinečným tvorcom. Ak ste vášnivi fitnessáci, robte fitness videá. Ak máte radi históriu, vzdelávajte svojich divákov. 

Používajte kreatívne názvy a pútavé miniatúry 

Prvú vec, ktorú uvidí váš potenciálny divák je vaša miniatúra a názov. Bez ohľadu na to, ako dobre je vaše video spracované, musíte diváka „donútiť“, aby na video klikol. Váš názov mu musí poskytnúť predstavu o tom, čo vo videu nájde, bez toho aby bol názov zavádzajúci. Ten by mal byť krátky, najlepšie do 60 znakov, aby si ho diváci mohli vo svojom informačnom kanáli prečítať. Príkladom naplno využitého potenciálu názvu sú rôzne kanály, ktoré kladú publiku otázky, ako napríklad Stalo sa to skutočne takto?, čím vzbudíte zvedavosť divákov. Ak na otázku na konci videa aj skutočne odpoviete, zvýšite tak pravdepodobnosť, že noví diváci zostanú pri sledovaní aj ďalších videí. 

Ďalšou dôležitou vecou je pútavá miniatúra. Pravidlo tretín môžete využiť na zostavenie zaujímavých obrázkov, prekrytie značky a popisný text. Ak pridávate text, uistite sa, že používate písmo, ktoré sa ľahko číta a jedostat očné veľké. Ak v názve zavádzate a diváci zistia, že video nie je o tom, čo si prečítali v názve, rapídne to zníži dopozeranosť videa a jeho dôveryhodnosť. Vďaka tomu sa môže stať, že vás Youtube ďalej neodporučí ako tvorcu, ktorého máte sledovať. 

Vo finále preto platí, že vytvárajte to, čo vás zaujíma a nielen to, čo je aktuálne trendy. Buďte autentickí, kreatívni a nebojte sa trochu zainvestovať aj do techniky. Zvýšite tak kvalitu vášho výstupu, čo divák rozhodne ocení.