Ako prezentovať brand marketing počas koronakrízy?

Ako prezentovať brand marketing počas koronakrízy?

Ako prezentovať brand marketing počas koronakrízy?

Krízy sa obával takmer každý, avšak nikto nečakal, že príde práve koronakríza. Počas niekoľkých krátkych týždňov sa ľudia dostali do ochranného režimu a zamerali sa na seba, svoje rodiny, svojich blízkych, zamestnancov, zákazníkov a svoje komunity.


Ľudia prekročili hranice, aby postavili mosty vo svojich domovoch a komunitách a zjednotili sa proti neviditeľnej sile.

So spoločenským odstupom, ktorý drží veľa ľudí doma, vidíme tiež zásadné zmeny trendov správania. Spotrebitelia sa kvôli dôveryhodným informáciám vrátili k vysielaniu káblovej televízie a iným prémiovým mediálnym zdrojom. Hľadajú tiež útek v zábave - sťahujú herné aplikácie, trávia ešte viac času na sociálnych sieťach a sledujú viac filmov či seriálov. 

Dopyt po elektronickom obchode rastie extrémnou rýchlosťou, takisto aj bezdotykové platby či platby cez mobilné aplikácie. Niektoré zmeny správania môžu byť dočasné, ale mnohé môžu byť trvalé. Pokiaľ ľudia príjmu dynamiku digitálnych zmien v oblasti platieb a nákupov, je veľmi nepravdepodobné, že sa vrátia do starých, zabehnutých koľají. 

Aké zmeny môžu značky podniknúť s cieľom slúžiť a rozvíjať svoju zákaznícku základňu, zmierňovať riziká a starať sa o svojich ľudí?

Prezentujte sa s empatiou a transparentnosťou

Ľudia sa teraz cítia veľmi zraniteľní, empatia je preto veľmi dôležitá. Napríklad množstvo bánk sa vzdalo niektorých poplatkov, pretože si uvedomujú ťažkosti, ktoré vírus ich klientom spôsobil. Imidž značky je dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Pomôžte nejakým spôsobom vašim zákazníkom či klientom. Dajte im vedieť, že vám na nich záleží.

Ukážte sa v dobrom svetle

Dajte vedieť svojim klientom, že aj vy pracujete, aj keď len z domu. Nech vedia, že sa na vás môžu spoľahnúť a obrátiť.

Informujte ich o novinkách, ktoré sa vám podarilo v rámci krízy priniesť.

Ľudia si budú pamätať na činy v čase krízy, najmä ak sa budú konať so skutočne dobrým srdcom a veľkorysosťou.
Využite kapacity, ktoré máte a spravte niečo pre ľudí. Darujte potraviny, poskytnite produkty pre zdravotníkov, pomôžte ľudom, ktorí stoja v prvých líniách. Prípadne pomôžte aj obyčajným ľudom, ktorých životy sa často zastavili.

Množstvo spoločností vyrábajúcich alkohol sa preorientovalo a začalo vyrábať ťažko dostupné dezinfekčné prostriedky, iné firmy zase začali šiť rúška. 

Pohodlný obsah, ktorý zmierňuje úzkosť a propaguje pozitívne správy, bude značnou cestou k zlepšeniu značky. Spoločnosti však musia preukázať, že ich príspevky sú významné a nie iba pre komerčné výhody. Spotrebitelia uznávajú pravosť a skutočný účel.

Sledujte trendy a zostavujte scenáre

Časté sledovanie trendov správania sa ľudí pomôže obchodníkom získať lepší prehľad. Pozerajte si konverzácie na sociálnych sieťach aby ste vedeli, čo ľudí trápi. 

Prispôsobte sa novým spôsobom práce

Boli ste zvyknutí na minimálne 5 mítingov denne? Nevadí. Presuňte mítingy s klientami do online sveta. Spoznajte svojich nových potenciálnych zamestnancov cez e-mail, prípadne online call.
Zostaňte v spojení s vaším tímom aj keď si s kolegami nemôžete dopriať spoločnú rannú kávu. 

Sme vo fáze prijímania a prispôsobenia sa pandémii. Avšak treba plánovať aj život po kríze. 

Prejdite viac do digitálneho sveta, začnite oslovovať svojich zákazníkov na sociálnych sieťach. Nemali ste čas doteraz vybudovať prvotriedny Instagram, Facebook či LinkedIn? Teraz je ten správny čas.