10 kreatívnych spôsobov, ako vylepšiť e-mail marketing

Written by
Michal Pavlov

10 kreatívnych spôsobov, ako vylepšiť e-mail marketing

Written by
Michal Pavlov

10 kreatívnych spôsobov, ako vylepšiť e-mail marketing

Predstavte si modelovú situáciu - ste obchodík, ktorý sa snaží zlepšiť predaj prostredníctvom svojho e-shopu. Patríte k 98-percentám z 28 miliónov tých, ktorí prevádzkujú stránku na platforme WordPress, máte založený zoznam e-mailov, uverejňujete príspevky na sociálnych sieťach, odosielate týždenne mailing, ale stále nič. Otvorenie e-mailov a miera prekliknutia na web sú nízke, konverzie takmer nulové a vy nedokážete prísť na to, čo robíte zle. 

Kto je vašim zákazníkom?

V prvom rade je potrebné správne zacieliť vaše e-maily. Preto si všímajte správanie vašich zákazníkov a nastavte si e-mailovú kampaň tak, aby ste mohli sledovať záujmy používateľov, históriu transakcií a podobne. Je to dôležité pre pochopenie toho, aké druhy ponúk vaši zákazníci najviac ocenia. Vďaka tomu budete vedieť odosielať vhodne zacielené ponuky, zvýšite tak prekliknutia a vo finále aj úspešné (dokončené) nákupy.

Tvorte dynamický obsah

V dnešnej dobe nemajú zákazníci čas čítať dlhé texty. Je na čase, aby ste do svojho e-mailového marketingu zaradili gify, videá či dokonca interaktívne prieskumy, ktoré budú pre koncového zákazníka pútavé a zvýšia vám interakciu.

Nezabúdajte na remarketing

Odoslanie jedného alebo dvoch remarketingových e-mailov môže podnietiť zákazníka, aby nakúpil o 5 až 11 percent viac. Niektorí posielajú len pripomínací e-mail o tom, že máte produkty v košíku, iní využívajú v remarketingu exkluzívne ponuky a zľavy. Nech sa zameriate na akýkoľvek spôsob, práve ten môže byť rozhodujúci, aby vaše “nákupné košíky” neostali prázdne navždy.

Urobte si e-mailový postup

Využite výhodu personalizovaných uvítacích e-mailov a čo najrýchlejšie si stanovte hodnoty vašej značky pre zákazníkov. Ak im napríklad ponúkate novú aplikáciu, vytvorte sériu sprievodných e-mailov, ktoré im ukážu výhody a funkcie aplikácie. Pokojne im pošlite inšpiratívny obsah, aby mali predstavu o tom, ako aplikáciu používať. Dajte im pridanú hodnotu. Buďte ich sprievodcami. 

Maximalizujte efektívnosť ukážkového textu

Neviete, čo tým myslíme? Ide o text, ktorý sa vám zobrazí pri prijatí e-mailu do vašej schránky. Uistite sa, že sa text ukážky neopakuje s predmetom e-mailu. Tento text môžete použiť vtipným spôsobom, tak aby zaujal vášho zákazníka a mal záujem e-mail otvoriť.

Testujte rôzne dizajnové rozloženia

Pohrajte sa s návrhmi rozloženia v e-mailoch. Je dobré mať šablónu, ktorú si zákazník automaticky spojí s vašou značkou, no nebojte sa používať iné rozloženie pri prezentácii produktov, oznamoch, zdieľaní nových blogov či prezentácii firmy. Postaráte sa tak o záujem u vašich zákazníkov a zároveň uvidíte, ktoré rozloženia dizajnu prinášajú vášmu webu najviac konverzií.

Kombinujte e-mailový marketing s inými kanálmi

Aj keď je e-mailový marketing sám o sebe silný nástroj, môžete ho použiť s inými kanálmi, aby ste svoju značku ešte viac posilnili. Použite emailový marketing na zvýšenie návštevnosti vašich webových stránok a pomôžete tak zvýšiť vaše SEO znížením miery odchodov alebo získaním nových recenzií. Využite možnosti CTA sociálnych médií na konverziu do zoznamu e-mailov, sledujte odberateľov a zabezpečte, aby bol váš web vysoko konvertujúci. 

Venujte sa e-mailom po nákupe

Keď zákazník uskutoční transakciu, pošlite mu dizajnovo navrhnutú faktúru alebo potvrdenie objednávky. Hrajte sa s tým. Týmto spôsobom viete predviesť charakter vašej značky a podnietiť zákazníka, aby sa na stránku znova vrátil a opäť nakúpil.

Požiadajte o spätnú väzbu

Ak vám na vašom obchode, ale aj na vašich zákazníkoch naozaj záleží, zapojte ich do odoslania spätnej väzby. Zistíte tak ich názory, stanú sa istým spôsobom súčasťou vašej firmu a pomôžu vám vytvárať lepší obsah či produkty. V mnohých prípadoch stačí, ak pošlete jednoduchú anketu na jedno kliknutie priamo v tele vášho e-mailu. 

Investujte do správnych nástrojov

V neposlednom rade musíte používať správny balík nástrojov pri vašom úsilí v oblasti e-mailového marketingu. Veľakrát práve poskytovateľ e-mailových zoznamov dokáže robiť zázraky v automatizácii procesov či segmentácii zapojenej do emailového marketingu. 

Nezabúdajte však na dodržiavanie súkromia, najmä vzhľadom na to, aké pravidlá GDPR platia v jednotlivých krajinách pri ochrane osobných údajov a ich zhromažďovaní. Vyhnete sa tak zbytočným problémom, nedôveryhodnosti a neprofesionalite. 

Zdroj: https://mention.com/en/blog/improve-email-marketing-campaigns/